Front of House Manager til H.C. Andersens Hus

Har du gode kommunikative egenskaber? Trives du i et job med højt tempo og aktivitetsniveau? Og har du erfaring fra arbejdet med gæstemodtagelse, gerne fra kultur- og oplevelsesbranchen? Så er det måske lige dig, vi leder efter som vores nye kollega.

Om os

Odense Bys Museer åbnede sommeren 2021 den helt nye attraktion H.C. Andersens Hus. Vi har de seneste 9 måneder haft over 100.000 gæster og ønsker at styrke front of house-området med en manager herfor.

Odense Bys Museer er en moderne og selvejende museumsorganisation som beskæftiger ca. 150 medarbejdere. Museet består af afdelingerne Kulturarv, Formidling, Publikum & marketing samt Driftsudvikling. Jobbet som front of house manager er organisatorisk placeret i afdelingen Publikum & marketing, hvor dedikerede medarbejdere hver dag sikrer, at museets tusindvis af gæster får en unik museumsoplevelse.

Om jobbet

Som FOH-manager får du ansvar for et team af dygtige museumsværter og ansvar for at sikre det bedste flow i modtagelsen og servicering af vores gæster. Samtidig har du ansvar for et værtsskab blandt kollegerne, som medvirker til, at alle gæster får en kvalitetsoplevelse på museet fra det første ”Velkommen til H.C. Andersens Hus” og til ”tak for i dag”.

Stillingen indeholder følgende primære opgaver:

• ledelse og ansvar for hele Front of House-teamet, der pt. består af otte faste museumsværter og 14 timelønnede museumsværter, samt sikring af god dynamik, højt informationsniveau og trivsel i teamet
  • organisering af arbejdet i billetsalg, foyer og butik, herunder vagtplanlægning
    i samarbejde med øvrige faggrupper at sikre den daglige drift af museet
  • deltage i koordinering af events og arrangementer

Om dig

Vi forventer, at du:

• har flerårig dokumenteret erfaring fra arbejdet med gæstemodtagelse, gerne inden for kultur- og oplevelsesbranchen – herunder også erfaring med ledelse af personale
    er udadvendt og selvstændigt arbejdende, og dit drive er det gode værtsskab
  • har gode kommunikative egenskaber
  • har taler dansk og engelsk på højt niveau og kan servicere gæster fra hele verden og i alle aldre
  • trives med at arbejde i et miljø, hvor tempo og aktivitet er højt
  • har en uddannelse inden for oplevelses- og serviceøkonomi, eller tilsvarende

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på fuld tid med weekendarbejde hver 3. weekend, og med tiltrædelse hurtigst muligt.

Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst og refererer til publikumschefen.

Vil du vide mere?

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til publikumschef Merete Schultz på msch@odense.dk og 65 51 46 08.

Det praktiske

Ansøgningsfrist er den 17. maj 2022. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 24. maj 2022.

Odense Bys Museer har administrationsaftale med Odense Kommune, hvilket betyder, at det er Odense Kommune, der praktisk håndterer ansøgningerne m.m. Alle gældende regler om håndtering af persondata og fortrolighed overholdes i den forbindelse.

SØG STILLINGEN