Har du fundet noget?

Har du fundet en genstand, som du mener kan have arkæologisk interesse, er du meget velkommen til at kontakte museet. Selv om du tænker, at ”dem har museet masser af i forvejen”, kan dit fund sagtens være interessant for os. Det er en god ide at sende en mail til museet med fotos af genstanden fra flere sider – og helst med en lineal, tændstikæske eller andet med kendt størrelse ved siden af. Mailen sendes til museumsinspektør Mogens Bo Henriksen på mbhe@odense.dk eller til museum@odense.dk.

Vi vender hurtigst muligt tilbage med en fagmands bud på, hvad du har fundet. Måske vil vi gerne låne dit fund til registrering, og så får du det tilbage. Vær opmærksom på, at hvis du har fundet en genstand, som er omfattet af museumslovens bestemmelser om danefæ, har du pligt til at aflevere den til museet. Se Nationalmuseets side om danefæ