Covid-19 – sådan varetager vi sikkerheden

Vi følger udviklingen af COVID-19 nøje og overholder selvfølgelig alle Sundhedsstyrelsens retningslinjer og restriktioner, når vi igen kan åbne for adgang til museerne. Frilandsmuseet Den Fynske Landsby åbner den første april, og vi er af myndighederne pålagt at tjekke, at alle gæster over 15 år kan fremvise en negativ COVID-19-test for at få adgang til museet. Vi løser dette på forpladsen ved besøgscentret i Den Fynske Landsby, hvor venligt personale vil tage imod og sikre korrekt håndtering. Foruden lovbestemt krav om mundbind, spritdispensere, afstand, tydelig skiltning, ekstra rengøring og høj hygiejne vil landsbyen også iværksætte egne tiltag, der sikrer et trygt og sikkert besøg, herunder online billetbooking, så man undgår at bruge tid på billetkøb ved skranken, men blot kan fremvise sin online billet.

Hold øje med hjemmesiden denfynskelandsby.dk, som løbende opdateres i tråd med gældende retningslinjer samt med museets egne sikkerhedstiltag.