Kulturarv går online

Foto: Barry Gamble

I starten af 2021, efter knapt et år med corona, besluttede arkæologi at invitere museets brugere til tre onlineforedrag. Tanken var, at man kunne sidde hjemme i sofaen og se og høre museets arkæologer fortælle om Odenses tidlige historie – med arkæologens øjne og Arkæologiske højdepunkter i 2020 ved Odense Bys Museer (Del 1 og 2).

Det har vist sig at være en rigtig god ide! Tydeligvis er det ikke blot os, der savner museets brugere – museets brugere savner også os. Sådan tolker vi i hvert fald den store opbakning til foredragene, der i gennemsnit tæller over 100 gæster pr. gang. Tilbagemeldingerne har også været rigtigt positive. Deltagerne er meget glade for muligheden for at få viden på denne måde, og mange har opfordret os til at fortsætte konceptet.

Derfor har vi valgt at fortsætte med onlineforedrag, og vi breder det nu ud, således vi i de kommende måneder vil byde på flere foredrag om Arkæologi, Historie og H.C. Andersen.

Så snart datoer og titler er på plads, vil de blive meldt ud på Odense Bys Museers facebookside og hjemmeside.