Odense Bys Museers årbog 2022

Første april udkommer museets årbog, og det er med stor glæde, at vi kan præsentere ni spændende artikler, der kommer vidt omkring. Direktør Henrik Harnow indleder årbogen med en skarp artikel om, hvor museet strategisk bevæger sig hen de kommende år, og giver samtidig et kig ind i verdensklasseattraktionen H.C. Andersens Hus, der åbnede 30. juni 2021. Forsiden af årbogen er dedikeret til et flot aftenview over det nye museum.

Derudover er der bl.a. artikler om en poetisk lydvandring i den fynske natur, byfortællinger og identitet i 1.000 år, Den Fynske Landsby 75-års jubilæum samt resultaterne af de store arkæologiske udgravninger i Odense centrum. Den sidste del af årbogen præsenterer – som altid – de største højdepunkter fra året, der er gået.

Årbogen udleveres gratis til alle årskortholdere, som pr. første april kan hente sit eksemplar på museerne. Årskort kan tegnes her.