Onlineforedrag – helt gratis

Online foredrag om arkæologi og historie

Online foredrag er populære selvom museerne igen er åbne. Derfor er det også en glæde at kunne præsentere en række gratis online-foredrag, hvor museets arkæologer og historikere går i dybde med en bred vifte af spændende emner. Foredragene foregår online på onsdage kl. 20-21, og det er muligt at stille spørgsmål undervejs via chat. Efterfølgende kan foredragene til enhver tid ses som videooptagelser.

26. januar  – Året der gik i arkæologi
V. Maria Lauridsen

9. februar – De gamle danske landsbynavne
V. Peder Dam

23. februar – Tøjet, byerne og de fossile brændsler
V. Sissel Bjerrum Fossat

8. marts – I anledning af kvindernes kampdag fortæller vi om nogle af de første kvindelige fotografer i slutningen af 1800-tallet og om forbindelsen til tidens kvindebevægelse.
V. Camilla Schjerning

23. marts – H.C. Andersens billedkunst
V. Ejnar Stig Askgaard

6. april – Fra den tilsynsførendes dagbog – arbejdet med fredede fortidsminder
V. Michael Borre Lundø

Forud for foredraget d. 9. februar kan publikum skrive til Peder Dam (pda@odense.dk), hvis der er et landsbynavn, man gerne vil have forklaret under foredraget.

Læs mere om de enkelte foredrag på Møntergårdens hjemmeside under aktiviteter.