Skygger i Odins by

– en dramatiseret podwalk i vikingernes blodspor

Vidste du, at man nu på egen hånd kan tage på en dramatiseret byvandring af lyd? Fiktion og fakta går hånd i hånd, og fortidens genstande fra museets udstillinger knyttes sammen med byens landskab og den fortid, der ligger skjult under byen. Vi maner fortiden frem ved hjælp af skuespillere, musik og et omsluttende lyddesign. Vi rejser i tid, bevæger os helt ind i hovederne på de mennesker, der levede dengang, og oplever, hvordan verden måske har set ud fra deres perspektiv.

Menneskeskæbner og bloddryppende øjeblikke
Vi begynder omkring år 1100 og bevæger os bagud i tid. På rejsen møder vi menneskeskæbner fra alle samfundslag og kommer i levende glimt helt tæt på indbyggernes liv og følelser. Her er visionære konger, der kæmper for magt og overlevelse, og bloddryppende øjeblikke, der får betydning for hele byens befolkning og fremtid. Men over alt dette mærker vi gudernes afgørende betydning til alle tider – og hvordan tro, religion og kult var med til at definere en tid, som i vore dage virker anderledes barsk.

Gratis oplevelse
Find podwalken på app’en USEEUM, der kan downloades fra App Store og Playstore. Søg efter Møntergården. Podwalken er produceret af Sans-1 i samarbejde med Møntergården. Skuespiller Anders Gjellerup Koch fra Odense Teater finder du i hovedrollen som fortæller.

Start din vandring ved bymodellen på Møntergården, Sortebrødre Stræde. Husk høretelefoner, når du drager afsted.