Byvandringer blotlægger historien

En betydelig del af Odense Bys Museers DNA er formidlingen i både byrum og kulturlandskab!

Byvandring

Derfor er det også med særlig stor glæde, at overinspektør Jesper Hansen fra afdelingen for Kulturarv hos Odense Bys Museer nu kan annoncere, at man genoptager de til alle tider populære byvandringer.

– Vi er så glade for at være tilbage og ser frem til igen at mødes omkring Odenses og Fyns fantastiske kulturarv og de mange historier, den gemmer på, udtaler Jesper Hansen, og han fortsætter;

– Programmet er igen alsidigt, og man kan allerede nu købe billet til de første ture. Omstændigheder og restriktioner betyder, at vi vælger kun at sætte 50 til salg hver gang. Det bliver efter først-til-mølle-princippet.

Byhistorie, bisper og byens udkant

Det bliver museumsinspektør Mikael M. Bjerregaard der skyder sæsonen i gang, når han onsdag 28. april kl. 19:00 byder velkommen til fortællinger om Odenses bisper og borgere i middelalderen. Senere følger byvandringer hver anden onsdag frem til sommerferien. Onsdag 12. maj ”Byhistorie for begyndere” med museumsinspektør Camilla Schjerning, onsdag 26. maj ”Byens begyndelse” med museumsinspektør Kirstine Haase, onsdag 9. juni ”Et kloster til enhver” med museumsinspektør Jakob Tue Christensen, onsdag 23. juni ”Byens udkant med museumsinspektør Jakob Tue Christensen.

Online foredrag har bidt sig fast

Under nedlukningen af museerne har vi forsøgt os med overraskende online foredrag, og det må siges at have været en kæmpe succes. Interessen for kulturhistorie vil ingen ende tage og har trukket op til 450 gæster til en live sending. På grund af populariteten så fortsætter vi med vores web-foredrag hver anden onsdag kl. 20.15 – 21.15. Næste gang er onsdag 5. maj, hvor forskningscenterleder Mads Runge tager os med til Nonnebakken og Harald Blåtands øvrige borge – den nye verdensarv.

Køb billet til byvandringer og find links til online foredrag herunder.

Byvandringer

Online foredrag